Pilih satu Halaman

Soalan Lazim

1. Macam mana nak order?

Sila rujuk halaman Cara membuat pesanan .

2. Berapa lama masa yang diambil untuk pesanan saya sampai selepas saya membuat pembayaran?

Pesanan anda dijangka tiba dalam masa 1 hingga 5 hari bekerja bergantung pada keupayaan rakan kongsi kurier kami. Potongan masa pesanan adalah pada pukul 3 petang, sebarang tempahan yang dibuat selepas itu akan diproses pada hari bekerja berikutnya.

3. Bagaimanakah caj penghantaran dikira?

Yuran penghantaran anda dikira berdasarkan berat. Yuran penghantaran akan dikira secara automatik untuk anda pada halaman “Keranjang” sebaik sahaja anda mengisi alamat penghantaran.

4. Apakah maksud item pesanan terbalik?

Ia terpakai kepada item yang kami jual, tetapi tidak menyediakan item secara fizikal. Cap getah akan menjadi contoh, di mana kami memerlukan reka bentuk daripada pembeli dan untuk karya seni disahkan oleh pembeli sebelum item itu boleh siap secara fizikal.

5. Berapa lama masa yang diambil untuk item Pesanan Belakang?

Jika anda membeli item yang berstatus ‘Pesanan Belakang’ (produk yang kehabisan stok buat sementara waktu), masa menunggu adalah lebih kurang 3 hari tidak termasuk masa yang diambil untuk menghantarnya kepada pembeli. Walau bagaimanapun, item tertentu mungkin mengambil masa lebih lama daripada jangkaan, ia bergantung pada pengilang dan rakan kongsi kurier.

6. Bagaimanakah saya boleh menyemak status pesanan saya?

Selepas log masuk ke akaun anda, anda boleh menyemak status pesanan anda di bahagian “Pesanan” halaman “Akaun Saya”.

 

7. Mempunyai item yang anda minati tetapi ia kehabisan stok?

Sila hubungi kami melalui e-mel kami di info@utrading.com.my atau WhatsApp kami, supaya kami dapat memikirkan bagaimana kami boleh menyediakan item untuk anda beli.

 

8. Apakah kaedah pembayaran yang ada?

Gerbang pembayaran kami dikuasakan oleh iPay88 yang membolehkan anda kemudahan membuat pembayaran kepada kami menggunakan mana-mana kaedah yang tersedia ini.

  • Kad Kredit / Debit
    Visa, Mastercard, UnionPay
  • Perbankan Dalam Talian (FPX)
    Maybank2u, CIMB Clicks, RHB Now, Hongleong Connect, Ambank, BSN, Bank Muamalat, OCBC Bank, Standard Chartered, UOB, Public Bank, Affin Bank, Bank Rakyat, Alliance Bank, Bank Islam, HSBC, Kuwait Finance House
  • eDompet
    Boost, Grab Pay, MAE oleh Maybank2u, MCa$h, NETS, TouchnGo eWallet
9. Adakah terdapat barang-barang yang anda tidak dapat menghantar penghantaran?

Ya, bateri sebagai contoh adalah barang yang dilarang untuk kebanyakan syarikat kurier/logistik. Walau bagaimanapun, jika anda ingin membeli barangan tersebut daripada kami. Anda boleh menghubungi kami melalui e-mel kami di info@utrading.com.my atau melalui WhatsApp supaya kami boleh mencari penyelesaian penghantaran menggunakan armada penghantaran kami sendiri (Lembah Klang sahaja).

10. Bagaimanakah saya boleh memulangkan pesanan saya?

Untuk layak menerima pemulangan, item anda mestilah tidak digunakan dan dalam keadaan yang sama seperti anda menerimanya. Ia juga mesti dalam pembungkusan asal. Untuk maklumat lanjut, anda boleh merujuk kepada Polisi Pemulangan & Bayaran Balik kami.

11. Bagaimanakah pautan rujukan berfungsi?

Selepas anda mendaftarkan akaun di laman web kami, anda akan mendapat URL rujukan yang unik. Anda boleh berkongsi URL ini dengan rujukan anda, setelah mereka mendaftar dan membuat pembelian di bawah URL rujukan anda, anda mungkin menerima e-mel ganjaran kod kupon. Ganjaran sebenar adalah mengikut promosi pada masa itu.

12. Adakah anda membenarkan pembelian Dalam kedai?

Ya, kami membenarkan pembelian dalam kedai sama ada anda pelanggan runcit atau pelanggan borong.

13. Dari manakah produk itu berasal?

Semua produk yang kami jual adalah 100% produk asli. Kami adalah pembekal sah yang mempunyai hak penuh daripada jenama untuk mengedarkan produk kepada peruncit atau pengguna.

14. Adakah maklumat peribadi saya selamat?

Kami menjamin maklumat peribadi anda selamat bersama kami. Semak kami Dasar Privasi untuk maklumat lanjut.

15. Apakah Terma & Syarat baucar pembelian pertama?
  • Perbelanjaan minimum RM 150 mesti dipenuhi (tidak termasuk caj kurier jika ada) untuk baucar atau diskaun digunakan secara automatik semasa pembelian pertama
  • Hanya berfungsi untuk pembelian pertama
  • Syarikat berhak untuk membatalkan urus niaga sekiranya berlaku penyalahgunaan baucar/penipuan dikesan, iaitu akaun pendua kepunyaan individu tunggal
  • Syarikat berhak untuk membatalkan transaksi sekiranya baucar atau diskaun digunakan secara salah untuk sebarang pembelian yang dibuat selepas pembelian pertama
  • Syarikat berhak untuk menamatkan baucar pembelian pertama atau promosi diskaun mengikut budi bicaranya sendiri
16. Bolehkah saya mendapatkan invois untuk pembelian saya?

Anda boleh menjana invois dengan langkah berikut.

akaun saya -> Pesanan -> Pilih nombor pesanan -> Invois